همه چیز درباره همه چیز

همگی دور هم جمع شده ایم، تا اطلاعاتمان را افزایش دهیم

همه چیز درباره همه چیز

همگی دور هم جمع شده ایم، تا اطلاعاتمان را افزایش دهیم

  • ۰
  • ۰

اگر خانم هستید و در دوران باروری، یعنی تقریبا بین 13 تا 50 سالگی قرار دارید، (یعنی هنوز یائسه نشده اید و از آن طرف هم قاعدگی هایتان شروع شده است)، این مطلب بسیار به دردتان می خورد. امروز می خواهم در رابطه با اپلیکیشن ها قاعدگی یا همان پریود ترکر ها صحبت کنیم.

پریود ترکر چیست؟

پریود ترکر که برخی آن را نیز به نام تقویم تخمک گذاری می شناسند؛ اپلیکیشنی است که بانوان با وارد کردن اطلاعات سیکل قاعدگی خود در آن، چرخه قاعدگیشان را شبیه سازی می کنند. به طور معمول یک پریود ترکر، اطلاعات زیر را از کاربر خود می خواهد تا سیکل قاعدگی وی را شبیه سازی کند. یک پریود ترکر معمولا سوالات زیر را از کاربر خود می پرسد:

  • متوسط طول سیکل قاعدگیتان چقدر است؟
  • آخرین باری که پریود شده اید، چه زمانی بوده است؟
  • متوسط طول دوران قاعدگیتان چقدر است؟

با وارد کردن این اطلاعات می توانید تاریخ شروع قاعدگی، اتمام آن، دوران باروری ( دورانی که ممکن است در آن تخمک گذاری داشته باشید و چنانچه قصد بارداری داشته باشید و در این دوران رابطه زناشویی برقرار کنید، باید کم کم به فکر استفاده از تست بارداری و بروز علائم بارداری باشید!) و شروع دوران سندورم پیش از قاعدگی را داشته باشید.

البته برای تشخیص زمان تخمک گذاری، می توانید از طریق ترشحات واژن (ترشحات تخم مرغی و کشدار واژن)، کیت تخمک گذاری و دمای پایه بدن استفاده کنید. توجه کنید که اگر در دوران باروری و تخمک گذاری، رابطه مشکوک و محافظت نشده داشته اید و نمی خواهید دچار بارداری ناخواسته شوید، حتما از قرص اورژانسی استفاده کنید تا ریسک بارداری ناخواسته را به حداقل برسانید. البته توجه کنید تنها در مواقع ضروری باید از قرص اورژانسی استفاده کنید آن هم حداکثر دو الی سه بار در سال و الا تعادل هورمونی بدنتان بهم می خورد و آسیب های جبران ناپذیری را به بدنتان وارد خواهید کرد. 

با استفاده از اپلیکیشن های پریود ترکر، تقویم قاعدگی و تخمک گذاری خود را داشته باشید و زندگی زناشوییتان را بهتر مدیریت کنید.

  • ۹۸/۱۲/۱۹
  • امیره امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی